Hoe speel jij in op de wensen en behoeften van je klant?

 

Klantgerichtheid in de Kinderopvang

Herken je dit?

Als leidinggevende stel jij je klanten centraal en vind je het belangrijk lange termijn relaties aan te gaan. Echter, je merkt dat jouw medewerkers niet goed weten wat jullie klanten méér dan tevreden maakt en hoe zij daar zelf voor kunnen zorgen. Klantgerichtheid gaat ook verder dan klantvriendelijkheid en vraagt daarbij passende competenties als inlevingsvermogen. Daar wil je je medewerkers in trainen.

Deze training ontwikkelt het klantgericht handelen en communiceren van je medewerkers. Zij worden zich bewust wie hun klanten zijn en wat voor deze klanten van waarde is. Zij oefenen en ervaren hoe zij door de juiste houding en gedrag de klantbeleving kunnen maximaliseren. Zij zullen merken hoe leuk het is om écht klantgericht te werken. Doordat zij hun inlevingsvermogen, creativiteit en probleemoplossend vermogen vergroten, maken zij meer gebruik van de mogelijkheden die er zijn. Dat maakt het werk afwisselender en uitdagender met als resultaat betere prestaties en meer werkplezier: medewerkers blij, klanten blij!

Wat gaan we doen?

  • Klantgerichtheid:
    • Klantgerichtheid vs. klantvriendelijkheid
    • De 5 wetten van klantgerichtheid
    • Wat vinden klanten belangrijk en wat wil jullie klant?
  • Competentie training;
    • Inlevingsvermogen (kijken door de ogen van je klant)
    • Feedback geven en ontvangen
    • Actief luisteren
    • Omgaan met wensen, emoties en bezwaren
    • Creatief denken en problemen oplossen
  • Zelfkennis:
    • Inzicht in je kwaliteiten en verbeterpunten
  • Continue verbeteren:
    • PDCA-cyclus


Voor wie?

Pedagogisch medewerkers in de Kinderopvang (MBO+ niveau)

Praktisch:

  • Cabosse biedt deze training in company aan
  • De locatie is bij opdrachtgever
  • De training duurt 2 dagen, tijdstip en data in overleg
  • Bij volledige deelname ontvang je een deelname-certificaat
  • De groepsgrootte is minimaal 6 en maximaal 12 deelnemers

Kosten:

Ben je geïnteresseerd? Bel of mail Cabosse!
Wij informeren je graag over de mogelijkheden en kosten.

Inschrijven:

Er is geen open inschrijving voor deze training.

 

sjoukje bijlsma250

Door Joanne's manier van coachen ben je nooit meer het slachtoffer van anderen of omstandigheden, maar zie je de kansen om je doelen te bereiken. Zij weet je in je kracht te zetten!

Sjoukje Bijlsma, voormalig Pedagogisch coach, Kids First-> lees meer

Wil jij iedere maand ontvangen?

  • praktische tips en tools
  • inspiratie en voorbeelden
  • nieuws over competentie & leiderschap training
  • voor de kinderopvang!!