Klantgerichtheid en Ambassadeurschap in de Kinderopvang

De beleving van de klant wordt vandaag niet alleen maar bepaald door de dienst die de klant afneemt, maar ook door de uitstraling van de organisatie én de wijze waarop de klant bediend wordt. Daarom is het voor jou als medewerker in de Kinderopvang ontzettend belangrijk te weten wie je klant is en wat hem happy maakt. Daarvoor moet je stilstaan bij je eigen houding en gedrag. Ben je enthousiast over je werk en organisatie? Draag je dat altijd en overal uit? Welk gedrag laat je zien en wat is daarvan het effect op je omgeving en dus ook op je klant?

Wat gaan we doen?

In deze training werk je aan de ontwikkeling van competenties die bijdragen aan klantgerichtheid en ambassaseurschap. Daarvoor kijk je naar wat klantgerichtheid en ambassadeurschap eigenlijk inhoudt en wat jij en je team/organisatie daarmee willen bereiken. Je krijgt inzicht in je kwaliteiten en verbeterpunten en je verbetert je communicatieve vaardigheden en de samenwerking binnen je team. Zo vertaal je klantgerichtheid naar de praktijk en geef je concreet invulling aan jouw ambassadeurschap.

Programma

Klantgerichtheid:
- Wat is klantgerichtheid?
- Wat maakt jouw klant gelukkig?
- Hoe gaan we het doen?

Ambassadeurschap:
- Wie ,wat, waarom, hoe?
- Profileren, presenteren & netwerken

Competenties:
- Zelfreflectie: kwaliteiten, valkuilen en verbeterpunten
- Professioneel en klantgericht communiceren: Coaching, Feedback, Actief luisteren, Gedrag beïnvloeden, Omgaan met emoties en bezwaren
- Effectief samenwerken: plezier, taakverdeling, efficiency

De nadruk in onze trainingen ligt op ervaringsleren door middel van interactieve en creatieve werkvormen waaronder rollenspel met een acteur!

Voor wie?

Pedagogisch medewerkers in de Kinderopvang (HBO niveau)

Praktisch:

  • Cabosse biedt deze training alleen in company aan
  • De lokatie is dus in overleg
  • De training duurt 3 dagen, tijdstip en data in overleg
  • Deelnemers die de volledige training volgen krijgen een certificaat van deelname
  • De groepsgrootte is minimaal 6 en maximaal 12 deelnemers.

 

Kosten:

Neem voor een offerte voor deze in company training contact op met Cabosse.
Deze training is in oude vorm opgenomen in de Scholingsgids van FCB. Zie de site van de FCB.

Inschrijven:

Er is geen open inschrijving voor deze training.
Ben je geïnspireerd en wil je een offerte voor een in company training?  Bel of mail Cabosse!

Details

Startdatum Nog te bepalen
Max. deelnemers 14
Prijs per persoon op aanvraag
Locatie Nader te bepalen
14